Mein Name ist ****** ******,ich habe per Telefon und Mail versucht mit ihnen Kontakt aufzunehmen.Sinnlos.Keine Rückantwort von Ihnen.
Ich will den Flug Frankfurt-Bangkok-Frankfurt kostenlos stornieren und Geld zurück, oder einen Voucher mit 1 Jahresgültigkeit,weil ich dieses Jahr nicht mehr wegen Corona nach Thailand fliegen kann.Komisch ist jedoch auch, das ich mit Buchungscode oder E-Tiketnummer bei Thai Airways meine Buchung nicht sehen kann.Bin ich dort überhaupt gelistet?Haben sie bei Thai Airways mich überhaupt eingebucht?.Ich erwarte eine Rückantwort von Ihnen.
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15-09-2020 um 13:40 Uhr
Die Beschwerde wurde per E-Mail an Tripmonster weitergeleitet. Mehr erfahren.
Antwort von Tripmonster
19-09-2020 um 17:18 Uhr
Hi ******
Thanks for providing your booking ID.
Unfortunately some refunds are being delayed, due to the fact that airlines are taking too long to approve them.
One of our agents will have a look, contact the airline to ask for an update, and come back to you with an update.
Thanks
Antwort des Verbrauchers
19-09-2020 um 19:38 Uhr
Diese antwort ist computer generiert und eine frechheit.thai airways schrieb in ihrer antwort, der reisepartner tripmonster ist dafùr zustændig.
Antwort des Verbrauchers
19-09-2020 um 19:44 Uhr
Hier nun die Antwort in deutsch von Thai Airways in Frankfurt.
Sehr geehrter Herr Röttenbacher,
vielen Dank für Ihre Email.
Die o.g. Buchung ligt uns vor.
Ihr Reisebüro, bei dem Sie die Reise gebucht und auch die Zahlung durchgeführt haben, ist rechtlicher Vertrags- sowie Ansprechpartner bezüglich Ihrer Umbuchnungsanfrage.
Bitte wenden Sie sich deshalb an das zuständige ticketausstellende Büro, um die Umbuchung oder Rückerstattung der Flugscheine zu klären und umzusetzen.
Da auch Reisebüros und Online-Anbieter derzeit von Umbuchungs- und Stornoanfragen überrollt werden, kann sich die Bearbeitung aufgrund der aktuellen Situation erheblich verzögern.
In der momentan für uns alle beispiellosen und herausfordernden Situation,
bitten wir Sie diesbezüglich um Ihr Verständnis.
Bis dahin wünschen wir alles Gute und bleiben Sie gesund!
Herzliche Grüsse / Kind regards
Sales Team Frankfurt
Thai Airways International PCL
Zeil 127 / 60313 Frankfurt / Germany
Antwort des Verbrauchers
19-09-2020 um 19:46 Uhr
Rufen sie die Airlines an.Thai Airways verweist auf sie als Vertragspartner.
Antwort von Tripmonster
22-09-2020 um 18:32 Uhr
Dear ******
We are sorry to hear that you could not fly as planned.
Unfortunately some refunds are being delayed, due to the fact that airlines are taking too long to approve them.
In any case, one of our agents has checked your case with the airline, and confirmed that the refund is still pending to be approved by the airline. As soon as it gets approved, we will proceed with the refund in a matter of days, but unfortunately we don´t know how long the process on the airline side will take.
You must have received an e-mail with all the details. Please don´t hesitate to follow up through this e-mail thread with our colleagues from Advanced Customer Support team, if you need it.
Thanks for your patience.
Regards
Abschließende Betrachtung des Verbrauchers
06-10-2020 um 11:50 Uhr
Problem ungelöst
1 / 10
Kundenservice NoteNEIN
Weiterempfehlung?
Bisjetzt noch keine posive Antwort trotz mehrfacher Mail.
Warte immer noch auf meine Ticketerstattung.
Habe mich auch bei Thai Arways gemeldet,aber die verweisen mich an
Tripmonster.
Antwort von Tripmonster
08-12-2020 um 11:35 Uhr
Dear Hotte ,
Thank you for sending us your case.
We are aware that some refunds are being delayed longer than usual, due to airlines taking a long time to approve refunds. The approval of the refund by the airline is an essential step so that, later, the travel agency can make the refund of the corresponding amounts.
In any case, one of our agents has checked your case with the airline, and confirmed that the refund is still pending to be approved by the airline. As soon as it gets approved, we will proceed with the refund in a matter of days, but unfortunately we don´t know how long the process on the airline side will take.
You must have received an e-mail with all the details (this e-mail has been sent to the same address you indicated in the purchase process). Please don´t hesitate to follow up through this e-mail thread with our colleagues from Advanced Customer Support team, if you need it.
Thanks for your patience.
Regards
Antwort von Tripmonster
28-12-2020 um 11:15 Uhr
Dear ******,
One of our agents has been checking the status of your refund and we would like to inform you that it is still pending to be approved by the airline.
As soon as it gets approved, we will proceed with the repayment to the same payment method you used in the booking process.
We are very sorry for the inconveniences that this situation might be causing you, and we are working to try to get the airline approval as soon as possible.
Regards
Abschließende Betrachtung von Tripmonster
07-03-2021 um 11:45 Uhr
Dear customer,
One of our agents has been checking the status of your refund and we would like to inform you that it is still pending to be approved by the airline.
As soon as it gets approved, we will proceed with the repayment to the same payment method you used in the booking process.
We are very sorry for the inconveniences that this situation might be causing you, and we are working to try to get the airline approval as soon as possible.
Regards
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